תגובתה של אלישבע פלדמן לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית

לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית שלום רב,

*תקציר: למי פונים כאשר איגוד מרכזי הסיוע מטריד מינית?*

הפוסט שפרסמתם אצלכם בדף
https://www.facebook.com/161454990578331/posts/2258011860922623/
הוא הפוסט הכי מזעזע שקראתי מאז שפתחתי חשבון פייסבוק לפני שנים רבות. החמור מכל זה שאתם מצהירים בפומבי שאתם תומכים במי שמצהיר על עצמו שהוא תוקף מיני, מתוך המטרה לא להיענש מהתביעה נגד נמרוד. טענתם שהיה חלק מאותו ערב. זה מזעזע אותי שבחרתם לא לציין שהוא טען בפומבי שביצע בי מעשים מיניים כאשר לא הייתי בשליטה. זה מזעזע שבחרתם להשתתף בסלחנות הפופולארית כלפי מי שאחרים (לא אני) מציגים כתוקף מיני, ביחד עם נמרוד ברנע, שמגיעה כניגוד ברור לדמוניזציה שעושים לנמרוד ברנע, כאשר בוחרים לפגוע בזכות האדם שלו להליך הוגן.

זה לא אמור להפתיע אנשים שיש אנשים שטוענים שמדובר בקנוניה פוליטית. הרי הבחור השני, דרור לבנה, מקבל יחס עדין באופן קיצוני- הוא מצהיר בפומבי שהוא תקף אותי מינית, התחרט באמצע והצטער, ואף אחד לא נוגע בו, כי במילא המטרה היחידה היא נמרוד ברנע, שבניגוד לדרור לבנה, שלא נמצא בפוליטיקה, פעיל מרצ וותיק, עם יריבים פוליטיים במפלגה. אני אשמח שהנציגים של ארגון שלכעורה תומך בנפגעי/ות תקיפה מינית, יסביר למה הוא בוחר להגן ביחד עם הרבה "פמיניסטים/ות" על מי שלא מתאים לחיסול פוליטי, ולהתרכז במי שכן. האם אתם ממהירים שתוקפים מינים שמצטערים ואוענים שמיהו אחר אמר להם לעשות את זה, פשוט צריכים לחיות בשקט, שיתקדמו עם חייהם?

עצוב לי מאוד שכארגון שתומך בנשים לכאורה, ושאמור להיות רגיש לכבוד לגבולות ולחשיבות של הסכמה, בחרתם להתייחס לתצהיר בתוך תהליך משפטי, שאני הכרזתי עליו כטעות, כולל התצהיר המדובר, שמהווה מסמך משפטי אישי, שלא נתתי את הסכמתי להתייחס אליו. כואב לי שבחרתן לא לדבר איתי לפני שהחלטתן לפרסם עובדות עלי, על חיי, ועל חיי המין שלי. הרי הרבה כבר יודעים מי אני. אולי אחד מהעובדים שלכם יוכלו להעביר לכם שיעור על הצורך לכבד גבולות ולבקש הסכמה.

כבר ציינתי במספר מקומות שמבחינתי ההתעקשות האובססיבית של אנשים להצהיר שנתקפתי מינית, למרות שחזרתי בי ולהתעסק עם חיי המין שלי בפומבי, ובמה שכן או לא קרה בהם, תוך הערות מבזות ומשפילות, מהווה בעיני הטרדה מינית. במיוחד כאשר זה נעשה בפומבי, בכתב, בניגוד לבקשות פומביות שלי בכתב. האם אתם מעוניינים להשתתף בהטרדה מינית המונית? הרי לא אוכל לפנות לעזרה אליכם לגבי זה…

זה גם מזעזע אותי שכארגון שאמור לתמוך בנפגעי/ות תמיכה מינית, בחרתם לתמוך במהלך שלא מתכוון לבדוק את הפניות, אלא רק להעניש באופן אוטומאטי. לצערי הרב, אתם מחזקים את החשד של אנשים שהתלונה הבאה תהיה תלונת שווא, כי אתם מראים שאין באמת דאגה לצדק ואמת, כאשר מטפלים בתלונות האלה.

עצוב לי שבחרתם לכתוב פוסט שפוגע במאבק בפגיעות מיניות אמיתיות. חבל שלא התייחסתם בכלל ללמה חזרתי בי, למרות כל ההסברים שלי, אבל כן היה חשוב לכם לציין שתבעו אותי. אולי כדי לרמוז שאני לא מתכוונת למכתב ההתנצלות? למה אתם כל כך מתעקשים להתעלם ממה שאישה כותבת על עצמה, לתמוך במי שמטיל ספק באוטונומיה שלי, וביכולת שלי לעשות בחירות עצמאיות, שאני מאמינה בהן? ברור שלא זה לא, אבל האם כן זה כן? למה אתם מתעקשים להיות חלק מהמון היסטרי שצורח בכל מקום שלא באמת הסכמתי לאינטרקציה המינית שהיתה באותו ערב, ושלא באמת רציתי לכתוב את מכתב ההתנצלות. האם חשוב לכם להציג נשים כחלשות, כנועות וחסרת דעה עצמאית?

בנוסף לכך, אם איכפת לכם מבדיקה אמיתית, כפי שציינתם, למה אתם לא תומכים בבית דין של מרצ, שקוראים בצורה אמיצה לבדיקה אמיתית- הרי התלונות בכלל לא הגיעו אליהם? לצערי, אין בודקת חיצונית. תמר זנדברג בחרה למנות מקורבת שלה, שהצהירה מראש שהיא מאמינה אוטומאטית למתלוננות. יש הבדל גדול בין בדיקה רצינית של תלונה, שהעא חשובה מאוד, שדווקא נמרוד ברנע דורש, לבין אמונה אוטומאטית למתלוננות .

כפי שאתם בטח יודעים, אחד המאפיינים של מדינות דיקטטורות זה חוסר בהליך הוגן, ענישה ללא משפט, ניצול הליכים משפטיים לחיסול חשבונות פוליטיים וכו'. לכן, תיארו את המקרה המצער הזה כמזכיר משטרים אפלים.

חוץ מזה שברור שלא חשוב לכם לכבד אותי כאישה, אחרת לא הייתם מתעקשים, בניגוד להצהרתי, הפומבית, להתייחס לתלונה שלי, שלגביה ניסיתי להסביר בכל מקום אפשרי, למה בעיני היא היתה טעות ושטעיתי והוטעיתי.

זה יום ששובר את הלב, שארגון כמו שלכם בוחר לתמוך בפומבי במי שלדעתכם תוקף מיני, רק על מנת לחזק את קייס מול קרבן של חיסול פוליטי. כפי שזה שובר את הלב שצריך להסביר לכם על גבולות, הסכמה, כבוד לאוטונומיה, ואת החשיבות של כך שהתדמית של המאבק הצודק שלכם לא יפגע. יש נפגעי ונפגעות תקיפה מינית אמיתיים שצריכים אתכם, בבקשה תזכרו את השליחות שלכם…למי פונים שאיגודי הסיוע מטרידים מינית?

 

על פשעיה של מרץ בטוויטר

 

2 תגובות to “תגובתה של אלישבע פלדמן לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית”

  1. Georgvon1 Says:

    הלינק לפוסט של אלישבע לא עובד

  2. israebest Says:

    נעמן כהן

    אִנֲּעָל דִינָךּ מוֹאִיז בֶּן הָרֹאשׁ

    אִנֲּעָל דִינָךּ מוּסָה אִבְּן רָאס, אִנֲּעָל דִינָךּ.

    הַשָׁנָה שׁוּב זָכַה מְשׁוֹרֵר מָרוֹקָאִי בִפְרַס אַשְׁכְּנַזִי.

    שׁוּב גָנְבוּ אֶת כַּסְפֵּי מִיסֵינוּ וְהֶעֱבִירוּ אֲלֵיהֶם.

    אִנֲּעָל דִינָךּ שׂוֹנְאֵי אַשְׁכְּנַזִים.

    כּוּס אֶמ אֶמ אֶמ אֶמָק על הַשְׁקָרִים שְׁטָפַלְתָ על בְּיָאלִיק

    כְּלוֹמְנִיק, מָראֹקַאנֶער שְׁכָּמוֹךָ,

    אַתָּה חִירִיק אֲפִילּוּ בִּקְלָלוֹת.

    חֲתִיכָת חָרָה שְׁכָּמוֹךָ אַ-שְׁטִיקֶלֶע דְּרֶעק.

    יוֹפְּטְפוֹיוֹמָט, קִיבִּינִימָט, פִּיזְדָמָטִי,

    פְּשָׁקְרֶב חוֹלֵירָה יאַסְנָה,

    שָׁרְמוֹטָה אִבְּן שָׁרְמוֹטָה קוּרְבֶע,

    מְשׁוֹרֵר עָאלֶק…

    כֻּלָּה כָּתַב דְּרֶעק,

    וְּכְבָר עָשׂוּ אוֹתוֹ "מְשׁוֹרֵר פְרֶענְק".

כתיבת תגובה