גזענותו של משה גרנות אינה זקוקה לראיות

משה גרנות

שנאה אינה זקוקה לראיות

במשך מאות שנים האמינו הנוצרים שהיהודים שמים במצות דם של ילד נוצרי, אותו הם הורגים בטקס פולחני, ושום ראייה מן התורה ושום עדות של כמרים (יהודים הזמינו כמרים לראות במו עיניהם כיצד אופים מצות, כדי שלא יעלילו עלילות דם) – לא הועילו, כי המיתוסים שיוצרת השנאה חזקים מכל אמת.

אינני יודע מי הרשע שהחליט כי ח"נ ביאליק אמר במסיבת רעיו כי הוא שונא ערבים משום שהם מזכירים לו ספרדים, והאגדה המרושעת הזאת עשתה לה כנפיים ומסרבת למות. ובכן, הדבר נבדק על-ידי מיטב החוקרים: זאת עלילת דם – ביאליק מעולם לא אמר את הדברים האלה, ומי שטוען אחרת – עליו הראייה!

זה לא מפריע למואיז בן הראש לפייט שיר שטנה בעקבות פרסום שמות הזוכים בפרס ביאליק:

אנעל אבוק ביאליק

אנעל אבוק פרס ביאליק

משנה לשנה זה נעשה מגעיל יותר

השנה שוב זכה משורר אשכנזי

בפרס ביאליק

שהפך לפרס Bעלק

אנעל ה-BOOK

מר ביאליק

אנעל אַבּוּק

שוב גנבו את כספי מיסינו הדלים

העבירו את כספינו לאשכנזי בינוני

אנעל אבוק שונאי ספרדים

כי הערבים מזכירים לו ספרדים

ומה אם משורר היה אומר שהוא

שונא גרמנים כי הם מזכירים לו אשכנזים?

 

(צוטט מאתר "קדמה" על-ידי כרמית ספיר-ויץ במדור "בין השורות", מעריב, תרבות ספרות, עמ' 22, 24.9.2010).

אני פונה לאחינו הספרדים: התקוממו כנגד היגדים אלימים וגזעניים כאלה – אלימות מילולית מובילה לאלימות פיזית. ראינו למה הובילו מילים רעות כאלו בשנות השמונים של המאה שעברה, כשכתבו על קירות תיאטרון הבימה וקירות בתי הכנסת: "אשכנאצים!" – "אשכנזים לבוכנוולד!"* החובה היא שלכם לסכור פיו של האיש הרע הזה בטרם יהיה מאוחר מדי.

* ראו ספרי "עסקני הקיפוח – שיח של הסתה וגזענות", הוצאת ירון גולן, 2000.

"השנאה לא זקוקה לראיות"

יש ראיות לאמירות ע"י ברנר ,חיים הזז ובן גוריון גרועות הרבה יותר מהאמירה המיוחסת לביאליק. מאידך אין צורך לראיות המוכיחות את לשון הרע של גרנות כלפי מואיז כאשר גרנות כינה את מואיז איש רע …. גרוע יותר הם המוטיבים של דם ילדים למצות ובוכנוולד בהם עושה משה גרנות שימוש כאשר התיזה שלו על "שנאה שלא זקוקה לראיות" הוכחה כשיקרית. גם גזענותו של גרנות לא זקוקה לראיות כאשר קוראים את סיפרו עסקני הקיפוח.
ביאליק עצמו נשאל מספר פעמים על ידי מספר אנשים רמי מעלה אם האמירה שמיוחסת לו היא נכונה. אות וסימן לכך שאמירה כזאת ע"י איש רם מעלה היתה נורמטיבית ומקובלת.

לא צריכים ללכת רחוק. יש התבטאויות מתועדות גם של ברנר,גם של בן גוריון ,וגם של חיים הזז שמראות שיש שחר לייחוס אמירות גזעניות לאנשים רמי מעלה.

יוסף חיים ברנר

אופיינו הלאומי פסול מימות עולם ועד הנה, מעולם לא היינו אומה יוצרת, תמיד חיינו חיי צוענים וכלבים, מה אתם רוצים מהאנטישמים? מדוע לא תאבולהבין את המובן מאליו, את חזון השנאה והבוז לישראל! היהודים הם צוענים, זוהמה, רפש וניבול, ביצה סרוחה, לא אדם, כלבים פצועים

עמי אירופה שחנקו אותנו ללא רחם כמו שחונקים דבר נתעב ראויים הם לכבוד. איננו בני אדם כלל, הנה רוק הפה, כל אוצר רוחנו יתוש מת, האם לא יציפו את רחובותינו עכשיו פרצופים ידועים מכל הגטאות, חלאת המין האנושי?! ("שואה משמיים",79)

חיים הזז

אין הציונות והיהדות דבר אחד אלא שני דברים השונים זה מזה, בודאי שני דברים הסותרים זה את זה, כשאדם אינו יכול להיות יהודי הוא נעשה ציוני….

הציונות מתחילה ממקום הריסת היהדות, ממקום שתש כוחו של העם, דבר אחד ברור הציונות לא המשך ולא רפואה למכה היא עקירה והריסה. אדרבא היא מסיחה את דעתה מן העם, מתנגדת לו, הולכת נגד רצונו ורוחו, חותרת תחתיו, ועוקרת אותו, ופורשת ממנו לדרך אחרת, למטרה רחוקה ומסוימת, היא וקומץ אנשים בראשה, גרעין של עם אחר: בבקשה לשים לב!! לא חדש ולא מחודש אלא אחר, מי שאינו סבור כך או שהוא טועה או שהוא מרמה את עצמו" ("שואה משמים", מוסף "הארץ" 1943).

את "הטיפול" במואיז בן הראש משאיר גרנות ל"אחינו הספרדים" ושולח אותם לסתום למואיז את הפה. יש חוק נגד הסתה בישראל ומי שמופקד על אכיפתו הוא היועץ המשפטי לממשלה. "אחינו הספרדים" לא עובדים אצל גרנות ולא עובדים בשביל גרנות. "האדון הלבן" גרנות שולח את "החיילים השחורים" לטפל במואיז.

חוץ מזה "שאחינו הספרדים" שומעים פעם ראשונה שהם אחיו של מחבר המניפסט הגזעני "עסקני הקיפוח"


תגים:

9 תגובות to “גזענותו של משה גרנות אינה זקוקה לראיות”

  1. בעז אלברט Says:

    אני מודה שקצת קשה להגיב למשהו כל כך עמוס בניבולי פה ושנאה. כדאי לזכור ששנאה טהורה מעולם לא הצליחה באמת להחזיק מאבק חברתי.

    גבלס, שר התעמולה הנאצי, אמר פעם שאם יגידו לאנשים בלי הרף שהלילה זה יום ויום זה לילה – הם בסוף יאמינו לזה. אין ספק שזה מה שקורה עם הבדיה הזו על ביאליק ויחסו לספרדים.
    ביאליק העריץ את התרבות הספרדית. אבן גבירול היה בעיניו המשורר היהודי הגדול ביותר אי פעם. הוא השקיע יותר שנות חיים בגאולת תרבותם של יהודי ספרד והוצאתה לאור מאשר בכתיבת שירים.
    הוא האמין בכל ליבו שכוחו וייחודו של עם ישראל נובע מכך שהוא עם אחד שיש לו 12 שבטים, שורש אחד חזק ממנו יוצאים ענפים שונים ויפים כל אחד בדרכו.

    ביאליק הוא סמל לאחדות העם היהודי. כל מי שמשתמש בו למטרות הפרדה ויצירת חיכוך ושנאה – הוא גם שקרן וגם רשע.

  2. מוני יקים אנטיציוני Says:

    בעז אלברט מומחה לדמגוגיה שאמת ועובדות לא מבלבלים לו במוח.

  3. שרלי Says:

    משה גרנות מוכיח שאינו מסוגל לקרוא טקסט שירי ולא מסוגל להבין כלום כשמזרחי תוקף אשכנזי. בעז אלברט למעשה טוען שלמען אחדות עם ישראל צריך להפלות את המזרחים, כנראה שהוא מסכים שיפלו אותו עצמו. יש כמה מזרחים שלא מסכימים לזה, לא הרבה, אבל כמה כאלה כמו מואיז בן הראש וסמי שלום שטרית. משה גרנות לא אוהב את זה. הוא רוצה מצב שבוא הוא יכתיב למזרחים את מי להשתיק ולמי לתת לדבר.

    כל זה עוד הזוי לגמרי, אבל משרד החינוך החליט גם להוקיר את הגזען הזה (האירוע יתקיים בחודש מרץ 2012). האם זה אומר שמשרד החינוך תומך בגזענות? כנראה שכן. אגודת הסופרים שולחת נציג לטקס הזה. האם גם אגודת הסופרים תומכת בגזעני שדורש לסתום את פיו של סופר?

  4. אבישג Says:

    הכל טוב ויפה – ביאליק אמר כך, משה גרנות ניבל כך, אבל אנחנו חיים בעידן שונה: הרבה מבני הדור שלי והצעירים יותר הם מה שנקרא אצל גזענים "בני תערובת" אם מעדה אחת נניח מאשכנז, אב מעדה אחרת, נניח מזרח. אחוז גבוה מאיתנו לומדים ולמדו במסגרות של אקדמיה, חשופים לאינטרנט שהוא למעשה הספרייה הגדולה ביותר שיצרו בני האדם, דוברים לפחות שתי שפות עברית ואנגלית וחלקנו גם ערבית ועוד שפה או שתיים מהבית או מלימודים. אי אפשר לבלבל לנו את המוח יותר. כל האמת המכוערת שהמנהיגים והמובילי הדעה והפקידים לחשו בחדרי חדרים, הסיתו, גנבו, רימו, עיוותו – הכל יוצא החוצה. כבר אי אפשר לומר שאנחנו כמו הורינו או סבינו נכנסים לקטרוגים כמו "מבחן מסעודה משדרות". זה דועך וייעלם.
    הדרך היחידה לשנות שינוי מלא היא להוציא את הגזענות, השנאה, השטנה, ההסתות, השקרים והעיוותים מהארון – למען יראו כולם, גם המעטים שאינם באים ממשפחה שמורכבת מכמה עדות, גם אלו שזיהמו את דמם בשנאה וגזענות, שהעיוות אכן התרחש והוא משפיע על קורותינו עד היום. רק אז אפשר יהיה ללמוד ממה להמנע. בינתיים, בעודנו מתווכחים אם אכן ביאליק שנא או לא שנא יהודים מזרחיים יש כמה אוכלוסיות לא קטנות שסובלות מגזענות על בסיס קבוע והגזענות מובילה לאפליה שמובילה לדיכוי שמובילה להסתגרות של הרוב בקבוצות אלו בגטאות מפני כלל החברה הישראלית: הערבים, הערביות שהן הקבוצה המופלית ביותר בארץ בכל הזמנים, יוצאי אתיופיה בדגש על המומרים שנקראים "פלשמורה", מזרחיים ומזרחיות שהוריהם לא הצליחו לצאת מה"גטאות" שכונות עוני והמדינה ממשיכה להתייחס אליהם בזלזול דרך מוסדות כמו משרד הרווחה והביטוח הלאומי, רוסים שאמנם הצליחו להתמקם טוב ובכל זאת סובלים מסטיגמות קשות ומעליבות, דרוזים וצ'רקסים כולל אלו שמשרתים בצבא – אבל זוכים מהישראלי היהודי המצוי ליחס של "גם הוא בבחינת גיס חמישי" מתקשים למצוא עבודה ולהשתלב בחברה בכבוד, זקנים כולל ניצולי שואה ואני מבקשת להדגיש את הסיםור של יהודי טוניס שנספו או שרדו את השואה אבל הממסד האשכנזי מנע ומונע מהם הכרה מלאה ועדיין לא מלמדים את סיפורם בבתי הספר ובאוניברסיטאות, עובדים זרים שעושים בשבילנו את כל העבודות המלוכלכות כאשר חלקם הגיעו עם אישורים שלא חודשו מתוך תאוות בצע של חברות "כוח אדם" דהיינו סוחרות בעבדים בשיתוף פעולה עם משרד הפנים המנוהל על ידי ש"ס שמונעת מתוך גזענות ושנאת הזר, ואף אחד לא ישכנע אותי שבניזרי לא אחראי לגועל נפש הזה ושהוא לא קיבל שוחד מתחת לשולחן כדי לאשר את הרעיון הזה מלכתחילה, וחלקם הגיעו כפליטים מארצות במלחמה אבל זה לא מעניין את משרד הפנים שאנחנו חתומים על אמנה לסיוע לפליטים והם מנסים לרמות אותנו ולשטוף את מוחנו שכולם "מהגרי עבודה" מרושעים שרוצים להשתלט על ארצנו. לא עוזרים הסיפורים מכמירי הלב על צפייה בכל בני המשפחה נשחטים על נשים נאנסות לא עוזרות הדמעות הכנות והכאב האמיתי – למרות שאין עדה יהודית אחת בארץ שלא עברה דברים דומים אחוז גבוה מדיי מקרב בני עמנו אומרים "זו לא הבעיה שלי" ונותנים למשרד הפנים הרשע והאכזר בראשות אלי ישי וראש הממשלה הנפלא והדגול והנאור שלנו אור לגויים בנימין נתניהו לכלוא אנשים חפים מפשע, פליטים, אודים חיים, כולל ילדים וילדות קטנים להכלא בתנאים קשים במדבר. אל תאמרו – "רק באמריקה מופרות זכויות בני אדם". כי אנחנו עקפנו אותם בסיבוב מזמן. וזו לא מחמאה בכלל… ואחרונים (תמיד הם אחרונים) בנות ובני נוער שברחו מבתי הוריהם, מסיבות שונות, בדר"כ הזנחה וקשיים של ההורים לתפקד, מסתובבים ברחובות ומגיעים במקרה ה"טוב" למוסדות של המדינה או פנימיות או חיים ברחוב ועורים זוועות. אל תתנו למערך הרווחה לרמות אתכם – יש ים של ילדי רחוב בישראל והמצב לא משתפר המדינה לא שומעת את הבכי שלהם בלילה ואת הסבל שהם עוברים אתם לא יכולים לדמיין בסיוטים הגרועים ביותר שלכם: נאנסים, נסחרים, ישנים במחסנים ועל גגות, מוכים, רעבים, מנוצלים על ידי בעלי אינטרסים שונים, בורחים תמיד מפני השוטרים שאינם חומלים אותם עוצרים ומכים אותם, נאלצים לגנוב ולרמות, מאבדים אמון במערכות המדינה, בבני אדם, בהורים, בכל.
    התקווה שלי נובעת מאהבה: אהבה בין בני ובנות אדם, כזו שתבנה עוד בתים "מעורבים" של יוצאי ויוצאות עדות ודתות שונות. אנחנו נהפוך לרוב כאן. ומהחוויות הקשות של הגזענות מבתי הורינו וסבינו וסבותינו, מהסיפורים על המעברה ועל מחנות הריכוז וההשמדה – אנחנו נמצא דרך לרשום תמונה מלאה של המציאות שיצרו כאן בצורה מאוד מעוותת עם הרבה גזענות מימי קום המדינה ועד היום. ואז, נוכל לבנות משהו חדש. נקי. לחתוך את החלקים של השנאה והשטנה, וליצור במקומם כבוד הדדי, עשייה משותפת, קבלת כל התרבויות כשוות ערך מרתקות וחשובות, קבלת כל מי שרוצה לחיות כאן. ואני לא יודעת איך מתגברים על העניין עם ערביי ישראל. ואני רוצה למצוא ביחד איתם דרך גם לשם. לפיוס ולקידום השוויון כי אני מאמינה שהכוח שלנו במדינה הזו יהיה היחד ולא ההפרדה.
    אז חשוב לי מצד אחד מה ביאליק ובן גוריון ושאר רוזנים של התרבות הישראלית המוקדמת חשבו אמרו ועשו – אבל רק כדי ליצור הכרה בעוול ומשם להצמיח שינוי.
    ה

  5. אבישג Says:

    וברשימת המופלים והמופלות הבלתי נגמרת שלנו שכחתי כמה חשובות וחשובים: חרדים בדגש על מזרחיים שאמנם עשו דרך ארוכה מאז הקמת ש"ס עם הכותרת "להחזיר עטרה ליושנה" אבל האפליה עדיין קיימת מי ששייך למגזר זה ורוצה לשלוח ילדיו לבתי ספר חרדיים אשכנזיים עדיין יתקלו ילדיו בגזענות מצד מורים ותלמידים, נשים חרדיות שמופלות ראשית בתוך הקהילה מתוקף התפיסה שלאישה יש "את המקום שלה" ואל לה לזוז משם ומומלץ שתביא כ-14 ילדים במקום לבלבל לרבנים את המוח, נשים ממוצא מזרחי. נשמע מוזר, נכון? אבל זה אמיתי. גם היום בשנת 2012 אישה ממוצא מזרחי או חצי שמראה החיצוני "מזרחי" מספיק – תיתקל לעיתים בתגובות הזויות. באוניברסיטה, במקומות עבודה, בתור לבילוי במועדון… יש עוד הרבה מה לשפר. וכמובן שאני לא עושה הכללה מוחלטת כי יש גם התקדמות ושינויים חיוביים.

    • מוני יקים אנטיציוני Says:

      הציונות האשכנזית של צאצאי ההתייהדות הכוזרית היא מעצם טיבעה ומהותה תורת גזע על כל המשמעויות השליליות שמושג זה יכול להכיל.
      הנסיון השיקרי האשכנזי לכלול את כל בני הדת היהודית מקוריים כמסתפחים
      במסגרת לאומית משותפת הוא האקט השיקרי היסודי של ציונות השקר.
      נכון שהדת היהודית מקבלת תחת כנפיה מתגיירים כשווים בין שווים מבחינת
      נגישותם לדת וקיום מצוותיה אך הסתפחות מעין זו לא יכולה להעניק למסתפחים
      את העבר ההיסטורי שיש ליהודים המקוריים תושבי ארצות הים התיכון והמרחב
      המזרח תיכוני ערבי.
      העם היהודי במקורו הוא אחד מהעמים הערביים שניבדל משאר העמים בפולחנו הדתי השונה שהוא בבחינת עקרון הניתן להחלטה אישית או קבוצתית והקשור
      לנוכחות הפיזית התושבית של הקבוצות האנושיות שנוכחותן הפיזית במרב הנידון.
      שום התגיירות או התייהדות לא יכולה להפוך את הקערה על פיה ולהעניק
      אספקט היסטורי זה.
      שטניותה של התורה האשכנזית טמון באלמנט זה של הנסיון לשדוד את המהות
      ההיסטורית של יהודי המזרח ולהעניקו על מגש של כסף לעם הכוזרואשכנזי נטול השורשים במזה"ת ולשם כך השתמשו בדפוסים גזעניים כדי לכפות על המזרחים
      השתעבדות לאג'נדה האשכנזית דבר שיתן לכאורה לגיטימציה היסטורית לפולשים האשכנזים לשם נישול העם הפלסטיני מאדמות מולדתו .
      הטעויות שעושה העם היהודי הספרדומזרחי נובעות מטעויות מושגיות וערכיות
      שהשתרשו במהלך השנים וגרמו לאבחנות מוטעות של המצב ומערכות היחסים
      בין הקבוצות השונות המעורבות בקונפליקט תוך יצירת מערכות של נאמנויות ואיבות נטולת קשר של ממש למצב ולאינטרסים המובנים של כל קבוצה.
      גזענותו של משה גרנות היא מאפיין טיבעי של אשכנזי התומך בציונותת השקר
      והופך אותה לקרדום לחפור בה על מנת לקדם את עצמו .

  6. שירלזי Says:

    יכול להיות שביאליק אהב מאוד את הספרדים, מה שברור הוא שפרס ביאליק הוא פרס גזעני ששונא משוררים מזרחים. זה אפילו לא צריך הוכחה, אבל משך כל שנות קיומו רק משורר אחד מזרחי זכה בפרס זו כבר הוכחה. עוד נקודה למחשבה היא שתמיד הפרס הזה חושב שרק אשכנזים יכולים לשפוט מי ראוי ומי אינו ראוי לפרס. אם ביאליק שנא מזרחים הרי הפרס ממשיך בעקבותיו, אם הוא ממש אהב מזרחים הרי שהפרס הזה נוגד את התורה שלו. אי אפשר לשאול את ביאליק אבל כן אפשר לבוא בטענות לפרס ביאליק. על זה השיר.

  7. shaultweig Says:

    חדשןת בן עזר 577

    • מוני יקים אנטיציוני Says:

      זה שהיו נוצרים טיפשים והיו תקופות שהנצרות הונהגה ע"י טיפשים ורשעים אינו אומר שהתנהגות היהודים ובמיוחד אותם "יהודים" תוצאה של ההתייהדות הכוזרית היתה תמיד התנהגות למופת והם היו תמיד מלאכים צחורים.

כתוב תגובה לאבישג לבטל